duminică, 31 martie 2013

Clatite olandeze cu mere


Tocmai stateam relaxata la o cafea in Zandvoort, pe malul Marii Nordului, sustinand ca sunt satula si ca nu mai pot manca nimic, cand vecinul de la masa de alaturi a primit o astfel de clatita uriasa peste care a inceput sa toarne sirop de zahar. Mai aveam un pic si ma mutam fizic la masa lui, fiindca ochii oricum nu se dezlipeau de farfuria lui. Pana al urma, ca sa nu comit o nesabuinta am comandat si eu o clatita... si vai ce buna a fost! Atat de buna incat a fost musai sa le fac si eu acasa. A fost un weekend reusit, un weekend al clatitelor.
Ingrediente pentru Clatite olandeze cu mere
1 mar acrisor
2 linguri unt
Aluat
1 ou
100 gr faina alba
200 ml lapte
2 linguri unt topit
1 priza sare
2 linguri zahar
Pentru ornat
zahar aromat: 2 linguri cu varf zahar pudra + 1 lingurita scortisoara + 1/2 lingurita cuisoare macinate
sirop de zahar (sau sirop de artar, miere, smanatana)
Portii: 2
Clatite olandeze cu mere - Preparare
  1. Se bate oul bine impreuna cu zaharul, folosind telul. Se adauga laptele si se omogenizeaza. Se adauga faina si se amesteca bine. Se adauga sarea si untul topit.
  2. Marul se curata de cotor folosind instrumentul acesta. Se curata apoi de coaja si se taie rondele subtiri. Am folosit razatoarea de aici pentru a taia felii subtiri egale.
  3. Intr-o tigaie larga (de 26 cm diametru) se incinge 1 lingura de unt, la foc mediu. Se aseaza frumos feliile de mere, fiindca ele vor fi "fata" clatitei. Se prajesc 1 minut, apoi se intorc. Imediat ce le-ati intors, turnati aluat peste mere (2 polonice). Aluatul nu trebuie sa fie gros, dar sa fie suficient astfel incat sa acopere merele. Daca raman gauri in aluat, nivelati-l cu dosul unei linguri. Prajiti clatita timp de aprox 3-4 minute, pana deasupra aluatul este inchegat. Puteti verifica asta atingand aluatul cu degetul in cateva locuri iar daca nu va ramane aluat pe deget e ok.
  4. Intoarceti clatita folosind o farfurie mai larga decat tigaia. Coaceti pe a doua parte inca 2 minute.
    * o tigaie dubla este ideala pentru aceste clatite, se intorc usor, insa si metoda cu farfuria functioneaza bine, trebuie sa fiti doar atenti sa faceti miscarea de intoarcere rapid.
  5. Pudrati cu zahar aromat si stropiti cu sirop de zahar.
    * eu am pregatit clatita si intr-o alta varianta: nu am mai adaugat zahar in aluat; am inceput prin a carameliza 2 linguri de zahar in tigaie, apoi am adaugat untul si apoi am continuat conform metodei descrise mai sus... in aceasta varianta le-am pudrat doar cu scortisoara
  6. Repetati operatiunile si pregatiti a doua clatita.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu