duminică, 31 martie 2013

Chec cu ciocolata


Chec special cu ciocolata. De ce e special? Fiindca are un ingredient special, care-i da o aroma speciala.
Fraza finala din reteta - cea cu racitul - este doar in teorie, fiindca eu nu am rezistat langa el si l-am feliat cald, asa l-am pozat si asa am mancat jumatate din el. Rusinica!
Ingrediente pentru Chec cu ciocolata
180 gr faina alba
200 gr zahar
120 gr iaurt
120 ml ulei de nuca
2 oua
50 ml apa
1/2 pliculet praf de copt
1 lingurita esenta de vanilie
150 gr ciocolata neagra (70% cacao)
putin unt pentru uns tava
Chec cu ciocolata - Preparare
  1. Se topeste pe abur ciocolata.
  2. Intr-un bol se bate cu mixerul iaurtul, uleiul, zaharul (minus 2 linguri), galbenusurile oualor si apa. Se mixeaza cateva minute, pana zaharul e topit.
  3. Se adauga esenta, faina si praful de copt si se amesteca cu un tel pana nu se mai vede faina (chiar daca raman cateva cocoloase e ok).
  4. Se bat cu mixerul albusurile oualor pana incepe sa se formeze spuma. Atunci se adauga zaharul ramas (cele 2 linguri) si se continua mixarea pana spuma sta pe tel.
  5. Se adauga, in amestecul de mai sus, spuma in trei transe, amestecand cu telul usor.
  6. Se adauga apoi si ciocolata topita, tot in 3 transe, tot amestecand usor cu telul.
  7. Se toarna compozitia intr-o tava de chec unsa cu unt si tapetata cu faina. Se bate tava de masa sa se aseze compozitia.
    * am folosit o tava de chec de 30 cm lungime, insa una de 25 ar fi mai potrivita; compozitia e prea putina pentru tava mea
  8. Se coace la 180C timp de aprox. 40 minute, pana trece testul cu scobitoarea.
  9. Se lasa sa se raceasca, apoi se poate felia.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu