sâmbătă, 30 martie 2013

Prajitura cu capsuni si foi de bezea


  • Ingrediente

    IngredienteleBlaturile 
    - 10 oua
    - 16 linguri de zahar
    - 10 linguri de faina alba
    - 10 linguri de ulei
    - 4 linguri lapte dulce (ea a folosit lapte 2% grasime, eu am pus de tara, integral de la vacuta)
    - 2 pliculete amoniu pentru prajituri ( zicea de praf de copt, dar nu am avut la indemana, nu s-a facut gaura in cer.)
    Crema :
    - 300 ml frisca
    - 1 kg capsuni (aproximativ)
  • Mod de preparare

    Pentru prima foaie: punem 5 linguri de zahar, separam 5 oua, galbenusurile de albusuri, punem galbenusurile peste zahar, adaugam 5 linguri de faina, 5 linguri de ulei, 2 linguri de lapte, amoniul stins cu zeama de lamaie si mixam totul foarte bine. Batem albusurile batz cu 3 linguri de zahar. Se intinde compozitia galbena intr-o tava (eu am folosit o tava mai mare decat cantitatea de blat), apoi se pune bezeaua si se introduc impreuna in cuptorul bine incins pentru aproximativ 17 minute. Se incearca cu o scobitoare, cand este gata. Se repeta operatiunea pentru a obtine a doua foaie. Se lasa sa se raceasca foarte bine.
    Asamblarea prajiturii: cele doua foi+300 ml frisca batuta bine cu aproximativ 100 gr zahar pudra +1 kg capsuni aproximativ (atat am avut cumparat, dar nu am folosit toate capsunele, ca unele isi schimbau directia in unele guri). 
    Eu am asamblat prajitura in tava in care am copt foile. Am pus o foaie in tava, am uns-o cu frisca, am pus capsuni taiate felii subtiri pe care le-am mai uns putin cu frisca, apoi am pus foaia numarul 2, am turnat restul de frisca si am pus capsuni taiate in jumatati.
  • Mod de servire

    Prajitura cu foi de bezea si capsuni se lasa la rece si se serveste portionata, cu fructe proaspete pe deasupra.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu