duminică, 31 martie 2013

Tarte cu crema de vanilie


Reteta pentru aceste tarte portugheze dragute si gustoase mi-a fost sugerata de Gabi, una din vizitatoarele siteului. Ieri le-am facut prima data iar azi am repetat inca o data figura. Prevad ca nu vor rezista prea mult nici de data asta.
Este o reteta simpla, ideala sa implicati copiii la pregatirea ei. Mie cel putin mi-a placut la nebunie sa pun aluatul in forme, parca ma jucam iar cu plastilina 
Ingrediente pentru Tarte cu crema de vanilie
1 foaie aluat foietaj (30 cm x 30 cm; decongelat, dar rece)
Crema de vanilie
500 ml lapte
150 gr zahar
1/2 baton vanilie
2 fasii coaja de lamaie
1 baton scortisoara (cca 5 cm)
4 galbenusuri
40 gr amidon
Bucati: 15
Tarte cu crema de vanilie - Preparare
  1. Se ia aluatul foietaj si se ruleaza. Se taie ruloul obtinut in felii de 2 cm grosime.
  2. Se ia fiecare felie de aluat, se pune intre doua folii de plastic si se aplatizeaza cu fundul plat al unei farfurii, astfel inca sa obtinem un disc de aprox. 10 cm.
  3. Se aseaza discurile in forme de muffins unse foarte usor cu ulei (eu am inmuiat un servetel de hartie in ulei si cu el am uns formele; daca formele sunt unse prea tare va fi greu sa asezati discurile in forme fiindca aluneca). Cu degetul apasati discurile sa se potriveasca frumos in forma.
  4. Puneti tava in frigider pana terminati crema.
  5. Preparati crema dupa instructiunile de aici (pasii 1-6) cu singura diferenta ca la pasul 1 veti adauga si coaja de lamaie si batonul de scortisoara, alaturi de vanilie.
  6. Se umplu cupele cu crema de vanilie calduta. Nu le umpleti prea tare fiindca crema de vanilie se umfla la copt.
  7. Se coc la 200C pentru 25 minute.
  8. Se scot din cuptor si dupa cateva minute se pot scoate din forme. Sunt bune caldute sau reci presarate cu scortisoara.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu