duminică, 31 martie 2013

Chec cu migdale si visine


Checul simplu nu ma incanta in mod deosebit, dar cu visine capata acel ceva care lipseste, care il face sa nu fie sec. Si fulgii de migdale, pe care nu i-am mai folosit pana acum, dau o textura interesanta miezului. Mai trebuie sa caut deserturi cu fulgi de migdale!
Ingrediente pentru Chec cu migdale si visine
220 gr faina
1/2 plic praf de copt
50 gr fulgi migdale
1 esenta vanilie
150 gr unt
150 gr zahar brun
4 oua
1 lingura coniac
1 varf cutit sare
2 maini de visine fara samburi (proaspete, congelate sau din compot)
4 linguri fulgi de migdale
Chec cu migdale si visine - Preparare
  1. Toti pasii i-am facut in robotul de bucatarie, dar se poate si cu mixerul manual.
  2. Frecati untul cu zaharul, dar nu trebuie sa se dizolve, doar sa fie bine omogenizat.
  3. Incorporam pe rand ouale si apoi esenta de vanilie.
  4. Fulgii de migdale ii macinam fin in masina de cafea.
  5. Cernem faina amestecata cu migdalele macinate, sarea si praful de copt. Adaugam amestecul peste untul cu oua. Adaugam si coniacul. Va rezulta un aluat consistent, care sta pe lingura si e putin lipicios.
  6. Ungem o tava clasica de chec cu unt si apoi presaram putina faina. Turnam 1/2 din aluatul de chec, peste el presaram fulgi de migdale intregi si visine date prin faina. Acoperim cu restul de aluat si deasupra presaram iar fulgi de migdale si visine date prin faina. In orice tava ati face, retineti: compozitia de chec nu trebuie sa depasesca cu mult mijlocul tavii, ca sa ramana loc sa creasca checul.
    * eu am folosit o tava rotunda de chec de diametru 13 cm si inaltime 8 cm cu gaura in mujloc si ce mi-a ramas din aluat am pus in 7 forme de muffins peste care am presarat fulgi de migdale si am pus o visina in mijloc
  7. Dam la cuptor la 180C pentru cca. 50 minute. Introduceti o scobitoare in chec si daca iese curata, e copt. Daca nu e curata mai lasati la cuptor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu